گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت حسینی محراب با حضور معاون رئیس جمهور در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۹۶۶۱۶
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت حسینی محراب با حضور معاون رئیس جمهور در مشهد برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ و سی و پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج علی اصغر حسینی محراب» فرمانده تیپ ۸۸ انصار الرضا و یگان دریایی لشکر ۵۵ ویژه شهدا شامگاه پنجشنبه در مشهد برگزار شد،

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ و سی و پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج علی اصغر حسینی محراب» فرمانده تیپ ۸۸ انصار الرضا و یگان دریایی لشکر ۵۵ ویژه شهدا شامگاه پنجشنبه در مشهد برگزار شد، شهید «على اصغر حسینى محراب» در پانزدهم مرداد سال ۱۳۴۰ در مشهد به دنیا آمد. پدرش مغازه‏ خوار بارفروشى داشت و از این راه امرار معاش می‌کرد، در خاطرات‏ شهید حسینی محراب ذکر شده که آن‌ها در خانه شان تلویزیون نداشتند و فرزندان خانواده از همان کودکى، اوقات فراغت خود را با کتاب و کتاب خوانى مى ‏گذراندند. این شهید، در سال ۱۳۶۰ عازم جبهه‏ هاى نبرد شد و بدین ترتیب مقدمات آشنایى او با شهید محمود کاوه نیز فراهم شد. شهید حسینی محراب، در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای ۵ به صف شهدا پیوست.

شهادت حادثه نیست

در مراسم بزرگداشتی که در مسجد جامع رضوی برگزار شد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا، پیرو آن‌ها بودن و پیمودن راه آنان است، گفت: شهادت سیروسلوک به سمت خداست و فقط یک حادثه نیست.

به گفته او اگر انسان گرفتار مادیات شود، حفظ دین داری برایش سخت می‌شود، آن چنان که بسیاری از ما پس از دوران دفاع مقدس در زندگی مادی غرق شدیم، اما عده‌ای منتظر شهادت ماندند که نمونه‌ای از آنان شخصیتی مانند شهید حججی است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: وقتی امثال ما به دیدار خانواده شهدا می‌رویم می‌گویند ما هیچ طلبی از نظام و انقلاب نداریم و با افتخار فرزندانمان را فدای انقلاب کرده ایم، تنها خواسته آن‌ها این است که می‌گویند کاری نکنید که مردم از دین دور شوند.

به باور او، برخی افراد به طور اغراق آمیز مدعی اند که دولت، خدمات و امتیازات بسیار به خانواده شهدا داده است، اگر این مطلب صحیح باشد باید اکنون همه خاندان شهدا شاغل بودند، مسکن نیز داشتند و دنبال رفع مشکلاتشان نبودند، اما آمار چیز دیگری نشان می‌دهد.

پاسداشت شهدا نشانگر مسیر درست در زندگی

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه رشادت‌ها و قهرمانی‌های شهید حسینی محراب برکسی پوشیده نیست، گفت: او یک فرمانده دلیر و صف شکن بود.

او ادامه داد: شهادت یعنی جاودانگی ابدی، راهی کوتاه و مسیری امن که خداوند در قرآن نیز به آن اشاره کرده، به همین دلیل بود که رزمندگان ما تلاش می‌کردند تا در این راه از یکدیگر پیشی بگیرند. وقت شناسان خوب و واقعی شهدا بودند که نگذاشتند فرصت دفاع مقدس از دست برود. به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پاسداشت شهدا حافظ دین است و مسیر درست را در زندگی به ما نشان می‌دهد، ما را هدایت می‌کند و نوعی مراقبت خداوند از ماست.

قاضی زاده هاشمی، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد. هر قلّه‌ای یک دامنه‌ای دارد؛ بسیاری از ما‌ها آرزوی رسیدن به آن قلّه را داریم؛ [خب]باید از دامنه عبور کنیم، بایستی مسیر را در دامنه آن قلّه پیدا کنیم و از آن مسیر برویم تا به قلّه برسیم.» (۲۴ تیر ۱۴۰۰)

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: رسیدن به این قله از دامنه‌ای می‌گذرد و آن دامنه سبک زندگی شهیدپروری است. افراد شجاعی مانند شهید حسینی محراب این گونه پرورش پیدا می‌کنند. او تصریح کرد: کسانی که تجربه جنگ، خاکریز، گلوله و اصابت خمپاره را دارند، می‌دانند که شجاع بودن در مقابل تیر و ترکش کار آسانی نیست.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ما قهرمانان زیادی داشته ایم و هنوز هم داریم، افرادی که حاضرند برای دین و مکتب خود فداکاری کنند. این افراد شجاعانه در برابر ظلم، جور و استکبار می‌ایستند و از امام و انقلاب خود حمایت می‌کنند. آرزو دارم که بتوانیم مسیر شهدا را به خوبی درک کنیم، بشناسیم و به درستی آن را ادامه دهیم.

به گفته قاضی زاده هاشمی، مسیر شهدا باید در جامعه پررهرو باشد تا مردم به خوبی آن‌ها را بشناسند. اینکه به ظاهر بگوییم مسیر شهدا را ادامه می‌دهیم، کافی نیست ما باید از شهدا پیروی کنیم و بدانیم آن‌ها چگونه زندگی کرده، آرمانشان چه بوده و چه هدفی داشته اند. مرثیه خوانی میثم مطیعی، ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و خاطره گویی هم رزم شهید حسینی محراب از دیگر بخش‌های یادواره سردار شهید حسینی محراب بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->